Mc Donalds-matematik


> Anna

Jag vet,har också konstaterat det. Var inte det "billigt" att äta på mc donalds förr? Nu är det ju dyrt. Man tjänar på att inte gå dit, det finns ju billigare ställen, ja det blir tom billigare om man tar en macka på ett café och väljer vatten till (med kaffe el juice/läsk blir det dyrare än mc donalds).

2008-01-11 | 10:03:19
> Sandra

Ser att du fört statisk över detta, o du har så rätt!

Om vi tar svindyra Espresso House som ett exempel, så kostar ju deras bagel o typ en latte 70kr, och trots vår diskussion om att det var godare förr där, så vet jag inte om jag ändå inte hellre betalar 70kr på Espresso House än på McDonalds?

I vilket fall som helst, sviniga priser!

2008-01-11 | 17:10:09
[ http://dagdrommeri.blogg.se ]
> Anna

Jo precis, jag får nog hålla med dig, jag betalar hellre 10kronor mer och får caffe latte eller chai latte tillsammans med en god bagel, för visst är de goda? De var bara godare förr.

Sen ska vi inte tala om atmosfären, där vinner också caféerna och för att ta vårt ex; expresso house, de brukar ha en trevlig inredning, med tidningar, man ska sitta och slappa där och det känns helt ok. Men om vi tar mc donalds får jag alltid en stressig känsla samt man kommer inte ifrån att man känenr sig lite flottig när man går ut (i håret och ansiktet) vilket beror på frityren.

Men likväl allt detta så kan jag dock inte säga att jag blir sugen på en mc donalds hamburgare med kött ibland, trots att det är flera år sedan sist och jag antagligen sjabloniserar det goda i dem.

2008-01-11 | 18:50:15
> Designa din blogg

Hej!
Bra sagt.. jag ska genast ändra lite på den raden..=)
Tack!

2008-01-11 | 18:52:30
[ http://designadinblogg.blogg.se ]
> Frida

Ja det var så SKÖNT! Jag hoppas det går bra för dig med. Tycker ändå opponering är kul för jag ser det enbart som ett sätt att bli bättre. En del tar det som värsta personliga påhoppet vilket aldrig slutar bra. Lycka till! :)

2008-01-11 | 19:20:55
[ http://frida07.blogg.se ]

> Kontakta mig via: [[email protected]]


> Namn

> E:post [Visas ej]

> Blogg | Hemsida

> Skriv din kommentar:


> Spara dina uppgifter?

RSS 2.0