Diplomaterna


> A

Jag tycker på fullaste allvar att Claes blir snyggare och snyggare för varje avsnitt.



Men inte för enbart det skulle jag kommentera. Gårdagens avsnitt, jag skäms så över Sverige och deras sätt att uppföra sig! Allvarligt jobbar man som diplomat tycker jag att man bör ha större förståelse för kultursskillnaderna mellan olika länder och inte sitta och håna det inför en kamera. Riktigt dåligt! Sedan så visar det ju verkligen på hur sjukt sätt man har när man ger och beviljar bistånd. Sverige ger ju enbart till de man själva tjänar på. Så nu har Sverige pumpat in pengar i Naiorbi (fel stavat-jag vet) och nu vill vi ha tillbaka dem pengarna.

2009-02-10 | 17:29:18
> SveaJ

sv: Jo jag förstår hur du menar! De är en speciellt stämning att läsa boken och bygga upp sin egen bild :)

2009-02-10 | 19:39:13
[ http://sveaj.blogg.se/ ]
> Sandra

Svar till A



Även jag tyckte det var väldigt märkligt att de valde att säga sådana saker framför kamerorna, rent ut sagt att sitta och håna dem. Väldigt liten förståelse för andra kulturer för det är väl inte så märkligt om de känner en oro om det är deras verklighet i landet. Men samtidigt, så är det väldigt komiskt att lyssna till.

2009-02-11 | 11:41:41
[ http://dagdrommeri.blogg.se/ ]

> Kontakta mig via: [[email protected]]


> Namn

> E:post [Visas ej]

> Blogg | Hemsida

> Skriv din kommentar:


> Spara dina uppgifter?

RSS 2.0